W każdej firmie, w mniej lub bardziej sformalizowany sposób ocenia się pracowników. Oceny te mają ułatwiać menedżerom kierowanie ludźmi w taki sposób, aby osiągać wraz z nimi założone cele.

Ocena stanowi podstawę wielu decyzji, m.in. tych dotyczących dalszego rozwoju pracownika czy poziomu zmiennej części jego wynagrodzenia (premii). Jednocześnie w wielu firmach kwestia oceny pracy jest różnie interpretowana. Niektórzy menadżerowie skupiają się osiąganych przez pracownika wynikach pracy, inni oceniają jego zachowanie czy postawę, a jeszcze inni koncentrują się na jego umiejętnościach i potencjalnych możliwościach realizacji różnorodnych zadań.

Ta wielość i zarazem odmienność interpretacji niejednokrotnie powoduje w firmie napięcia, zakłócenia na poziomie komunikacji, czasami poczucie niesprawiedliwości, a najczęściej marnotrawienie energii na „rozszyfrowanie” zasad i celu oceniania.

Aby zapobiegać tym niepożądanym zjawiskom, proponujemy Państwu pomoc przy zaprojektowaniu i wdrożeniu systemu ocen dostosowanego do specyfiki Waszej firmy oraz potrzeb kadry menadżerskiej. Służymy swoją wiedzą dotyczącą różnorodnych rozwiązań wykorzystywanych na rynku (oceny opartej o kompetencje lub efekty pracy / KPI, a także kompleksowe oceny 360°). Nie proponujemy jednak żadnych gotowych rozwiązań, wypracowujemy je wspólnie z menadżerami, którzy będą z tego narzędzia korzystać.

 Korzyści, jakie widzimy we wdrożeniu Systemu Ocen Okresowych:

Elwira Kosnarewicz